søndag den 15. september 2013

Dagens makeup: Regnvejrsdag


Når det regner er det vigtigt lige at have et par huskeregler med på vejen, når det kommer til makeuppen.

Foundationen skal være vandafvisende sådan at regnen bare pibler af huden uden at tage makeuppen med sig. Jeg har selv brugt MAC's Studio Sculpt SPF 15 foundation i NC20 til dagens makeup.

I forhold til blush ville den bedste løsning til regnvejrsdage være en creme blush, men da jeg ikke ejer sådan en, har jeg fuppet mig til den samme effekt mere eller mindre. Jeg har taget min ynglingsblush fra e.l.f. i Pink Passion og har påført den med en duo-fiber brush (også fra e.l.f.) og til sidst sprayet børsten med MAC Fix+ (vidundermidlet!) for at gøre blushen "våd". Det samme gjorde jeg også med min bronzer (MAC Matte Bronzer) - dette var dog bare med en angled face brush :-)

Øjenskyggen skal også være vandfast - det opnås oftest i creme øjenskygger, som fx her: Maybellines Color Tattoo i On and on bronze.

Eyelinere som er tiltænkt de våde kanter i øjet, må ikke være vandfaste, da de ellers er afvisende overfor den våde kant, idet den er våd. Jeg brugte en fra Clinique - Cream Shaper for eyes i Deep Cobalt

Mascaraen skal selvfølgelig også være vandfast! :-)

Læbestiften er MAC Creme Cup.




Men ingen regnvejrsmakeup uden testning! Efter påførelsen af denne makeup gik jeg ud på en mindre tur på knap en time og tog glædeligt imod støvregnen i kraftigt blæsevejr.



Irriteret over at kameraet ikke gad at fokusere på mig, men kun på baggrunden...



Aalborg
Limfjorden
Da jeg kom hjem en time efter tog jeg igen nogle statusbilleder af makeuppen. Den største forskel jeg kunne se var på mit hår, der ellers var ret kaotisk i forvejen!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)