tirsdag den 9. juli 2013

CPH lufthavn og Paris haul

Godter fra CPH lufthavn. Intet så lækkert som toldfrit MAC! 
I Kastrup lufthavn faldt jeg over MAC's lille afdeling og købte et nyt sæt produkter til huden. Sidste fredag var jeg inde i MAC i Aalborg, hvor jeg fandt ud af, at min MAC farve ikke er NW20, som jeg blev farvetestet til sidste år. Jeg er i stedet NC20, hvilket ikke overrasker mig, da jeg er en kold pige. Det har også haft irriteret mig, at jeg følte min MAC NW20 nogle gange virkede for mørk mod min hals. Det viste sig bare, at der var de røde toner i foundationen, som gjorde at farven slet ikke passede min hudtone. Men dejligt nu endeligt at have en foundation som passer 100 %!.

Lækre godter fra Paris
Embryolisse ... det ord kan jeg SLET ikke udtale rigtigt! Jeg spurgte ind til om det apotek jeg var inde havde denne creme. Damen bag disken fattede ingenting overhoved! Til sidst måtte jeg stave navnet for hende, så hun kunne forstå. Det udtales åbenbart helt vildt sært! Jeg kan vitterlig ikke snakke fransk. Hehe. Men lækker creme - den kom allerede i brug dernede.

Min svigerinde anbefalede mig at prøve La Roche-Posay's Effaclar Duo creme mod uren hud. Jeg prøver stadig :-)

Og til sidst måtte jeg anskaffe mig nogle af de totalt omtalte makeupfjerner fra Paris: BioDerma Crealine H2O.

8 kommentarer:

  1. Hvad koster embryolisse og bioderma dernede? :-) og effeclar duo er god! Har prøvet alt og det er noget af det eneste som har gjort lidt forbedring på min hud:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa! Jeg gav omkring 150 kr. for Embryolisse og lige lidt over 200 kr. for en dobbel pakke af Bioderma - en liter Bioderma! Jeg er virkelig også glad for alle tre ting! Jeg kan ikke helt skilne deres effekt fra hinanden, da jeg begyndte på dem alle sammen på en gang :-) men én ting kan jeg dog sige: det er ufattelig længe siden, at min hud har set ud som den gør i dag! Jeg er stort set blevet bumse- og hudorme fri.

      Slet
  2. Hej Teresa :-) hvad farve har din foundation samt concealer? (: er også en nw, og føler som du også, at jeg bliver en smule rød. Har hørt gode ting og pro longwear concealeren, så håber den kan dække rander som mine - har ihvertfald ikke haft held med elf, maybelline, loreal, clinique og rimmel concealers (har dog ikke prøvet den fra nilens jord).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa :-)
      Min rigtige mac-farve er NC20. Hvis du vil dække mørke rander under øjnene, vil jeg dog gå efter en varmfarvet concealer (nw), da det røde i den udligner det blå under øjene. NC'eren er god til at dække urenheder. Umiddelbart kan jeg rigtig godt lide Pro Longwear-concealeren. Den dækker rigtig godt og holder længe, men jeg får desværre lidt rynker under øjene med den, hvis jeg går HELT tæt på spejlet :-) En anden ting, man også lige skal være opmærksom på, er mængden af concealer, som pumpen presser ud - dette er nemlig ALT for meget. Det er slet ikke nødvendigt at bruge så meget. A little goes a very long way! Som sidebemærkning, kan jeg også fortælle den virker bedst med en blød pensel fremfor fingrene. Held og lykke med det! Skriv endelig bare, hvis du har flere spørgsmål.
      Kærlig hilsen Teresa

      Slet
    2. Tusind tusind tak for et grundigt og ærligt svar, det sætter jeg pris på (:
      Hvis jeg bruger en foundation i nc, og en concealer i nw vil jeg så ikke blive rød under øjnene? Er nilens jord concealeren bedre end den fra mac? Eller er der andre concealers du kan anbefale mig at tage et kig på :-p

      Slet
    3. Hej igen. Selv tak ;-)

      Jeg må indrømme, at jeg meget længe har været holdt fast i min concealer rutiner, så kender ikke lige andre... Som teenager brugte jeg Rimmels stick concealer. Den var jeg vist nok meget glad for?

      Og nej - du vil ikke blive rød omkring øjene, hvis du bruger NC til huden og NW til øjene, hehe. Jeg bruger selv den kombination ;-) men lad vær med også at bruge NW-concealeren til resten af huden, så begynder det at se mærkeligt ud. Og selvfølgelig skal de også blendes sammen, så der ikke kommer tydelige streger.

      Om Nilens Jord er bedre end MAC's? Hmm.. Det er svært lige at svare på. Jeg vil gerne lave en test i dag med den ene concealer på et ene øjne og den anden på det andet øje. Jeg har en 8 timers lang arbejdsdag for mig, så det burde være rigeligt med tid til at teste løs. Jeg skriver et battle indlæg i aften.

      Hilsen Teresa

      Slet
    4. Juhuuu det glæder jeg mig til at læse :D

      Slet
    5. Hvor er det dejligt at høre, at der faktisk er nogle som gider læse mine indlæg :-D det er altid det lidt specielle ved blogging. Men tusind tak.

      Slet

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)