lørdag den 14. september 2013

Hurtig og let halloween makeup - Arret ansigt

Min plan var egentlig at dette indlæg skulle være oploadet i går, fredag d. 13, men den ene time tog den anden og pludselig skulle jeg i seng. I får den derfor først nu :-)


For at tydeliggøre hurtigheden ved denne makeup, har jeg indsat nogle tidspunkter, som viser processen over tid :-)


Kl. 23:18 - Der tegnes ar på huden

Et helet ar tegnes med hvid eyeliner. 


Der tegnes med en mørkere lipliner dybde i arret.

Frisk sår tegnes med rød eller rødlilla lipliner.

 ‏‎Kl. 23:30 - Arrene gøres dybere med Collodium Collodion...
Efter få lag af Collodium Collodion - huden trækker sig sammen og laver dybde.

Arret rynker sig sammen, når man smiler og det hele spænder :-)
Der skal gå ca. 1 minut mellem hvert lag, derfor er det denne del af processen som tager længest tid.

Kl. 23:40 - Sidste lag Collodium Collodion lægges på.
Den ønskede dybde er nået.



Kl. 23:43 - Arrene gøres "virkelighedstro"

Der lægges concealer over arrene, for at mattere dem og for at de skal se så naturlige ud som muligt.

Før concealer - arrene skinner unaturligt.
Rød læbestift duppes omkring det friske "sår" for at imitere rødme - tegn evt. også op med lidt lipliner igen.

Kl. ‏‎23:47 - Makeuppen er færdig og tog en halv time for mig at lave - inklusiv en masse selvfotografering :-)
Det færdige resultat


Produkterne:
Hvid eyeliner, hudfarvet lipliner, rødlilla lipliner og brun eye-/lipliner.

Matterende pudder.

Flydende concealer i din hudfarve.

Rød læbestift.

Læbepensel og buffering børste (en svamp ville også kunne bruges).

Collodium Collodion: Teatermakeup - min er købt i en rollespilsforretning (Dragon's Lair).

Der skal egentlig bruges en speciel makeupfjerner til dette produkt.... Det har jeg dog ikke selv :-)

Ingredienslisten til de nysgerrige. 

Måske tænker nogle nu: Hvis man skal bruge en speciel fjerne - og du ikke har den - hvordan fik du så makeuppen af? Sådan her:

Ja - det gjorde ondt!


Denne metode er bestemt ikke mild mod huden - så pas på! Rødme kan opstå :-)


En anden advarsel som jeg lige vil komme med er, at man skal passe lidt på med, hvor man placere sine sår/ar. Collodium Colldion er som sagt ret voldsomt mod huden, og er derfor ikke beregnet til at bruge omkring øjnene! Jeg købte det selv i forbindelse med min piratmakeup til nytårsaften (se piratmakeuppen her), og der havde jeg et sår på tværs af min æblekind. Klokken nåede ikke meget mere end midnat, før såret gjorde for ondt til at have på længere. Det satte også et stort pres på min kind, hver gang jeg smilede eller talte. Den efterfølgende rødme var der til gengæld i 2 dage efter nytår! Så ja, jeg havde en rød plet i ansigtet, da jeg startede i skole få dage efter... Collodium Colldion er ikke et normalt kosmetisk produkt, men med en smule logik og opmærksomhed på placeringen, kan man roligt nok bruge det til særlige anledninger :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)