torsdag den 12. december 2013

12. december: Anmeldelse - Matas' Gillian Jones Klassisk Penselsæt med 15 pensler

Sidste år fik jeg dette penselsæt i julegave, og jeg har været SÅ glad for sættet! Jeg havde ingen makeuppensler før dette sæt. Førhen brugte jeg altid de medfølgende små dumme skumapplikatorer til at lægge min makeup, og foundation blev lagt på med hænderne.

Fantastisk pris og gode begynderpensler
Det som jeg elsker allermest ved dette penselsæt er prisen (299 kr. hos Matas) og mængden af pensler (15 styks)! Det er ikke alle penslerne, som jeg er lige glade for, men størstedelen bliver brugt dagligt. Der er ingen tvivl om, at dette sæt henvender sig til dem, som ikke har nogle pensler i forvejen, og som bare vil i gang med at lege rigtigt med makeup. I løbet af det forgangende år har jeg købt få pensler (7 styks) ud over dette sæt, og det dækker over nogle penseltyper som ikke indgår i sættet (foundationbørste, duo-fiber børste, 2 små skrå pensler og to runde øjenskygge blendingspensler, samt en eyelinerpensel). Og det er først nu, at jeg er begyndt at kigge efter nogle bedre kvalitetspensler og modeller. Dybest set er det vel ikke nødvendigt at have flere pensler.. men I ved - man er vel en makeupentusiast :-D

God at rejse med
Noget andet, som jeg synes er super fedt ved penselsættet er, at det kommer i en lækker penseltaske, der er perfekt at rejse med! Den beskytter penslerne, når man er på farten. Og hvis man som mig bor 400 km væk fra forældre og 300 km væk fra svigerforældre, så kommer man tit ud at rejse.



Penslerne - dybere gennemgang
Powder/Bronzer, Blush og Face Blender
De her tre børster bruger jeg meget loyalt! De indgår i min daglige rutine. Jeg bruger dog kun den store børste til pudder og ikke også til bronzer, som ellers også står i navnet. Face Blender'en bruger jeg enten til min matte bronzer som kontur eller til min highlight. Blushbørsten bruger jeg til blush :-) Fælles for alle disse tre børster er hårene virkelig bløde! Det føles super behageligt i ansigtet, og applikationen er rigtig fin. Jeg føler intet behov for at rande ud og erstatte nogle af disse børster umiddelbart. Men jeg skal selvfølgelig ikke afvise muligheden 100 % :-)

Eye Blender, Eye Blender og Eye Shadow
Selvom der er forskel på de to Eye Blender'e hedder de det samme. Den ene er mindre end den anden, og den store er også formet en smule skråt. Jeg bruger også alle disse tre pensler trofast! Jeg elsker især Eye Blenderen, som er i midten af dette billede, da den er så dejlig stor og fluffy - den er rigtig god til at tone øjenskyggerne ud i globelinjen. Dog ønsker jeg mig Sigmas E40 blending pensel - der nok skyldes min nysgerrighed overfor makeup og ønsket om at have mere. Fælles for alle Eye Shadow penslerne i dette sæt er hårene super bløde, og de er heller ikke særlig faste. Der er kun en meget lille smule hårdhedsforskel mellem blending penslerne og de almindelige øjenskyggepensler, hvilket desværre ikke er helt optimalt, hvis man har lidt større krav til sin makeup.

Cream Shadow, Eye Shadow og Eye Shadow
Haha, dette billede er faktisk lidt pinligt. De to Eye Shadow pensler på billedet var oprindelig ens, men af en eller anden grund, som jeg har glemt, valgte jeg for noget tid siden at rette den ene pensel til med en saks, hvilket bare gjorde mere skade end gavn... Hovsa! Cream Shadow penslen bruger jeg til mange ting! Det er min multi-pensel. Jeg bruger den til MAC's Pressed Pigments, til creme øjenskygger og til concealer. Den er jeg rigtig glad for. Og de to andre pensler på billedet bruger jeg også hver gang, jeg lægger øjenskygge. Dog har jeg jo som sagt bare ødelagt den ene, så den er knap så god mere...

Eye Touch Up, Fine Eye Liner og Eye Shadow
Jeg bruger Eye Touch Up penslen til øjenskygger - jeg forstår heller ikke helt konceptet med at have en separat pensel til touch ups? De andre to pensler er fuldstændige håbløse! Fine Eye Liner'en er overhoved ikke "fine"! Den er alt for blød og upræcist til eyeliner. Nogle gange bruger jeg dog denne til læberne i stedet. Den flade Eye Shadow kan jeg ikke helt se ideen bag, da den er super blød og på ingen måde fungerer som jeg mener, at den burde, men den kommer da en sjælden gang i brug til øjenskygge - men også kun, hvis de andre pensler er beskidte...

Eye Shadow, Eye Shadow og Eye Brow
Igen de der skum fætre! Jeg bruger dem aldrig! Jeg har faktisk normalt dem gemt væk, fordi jeg ikke gider, at de skal fylde i min penselkopholder. Jeg bruger børsten til min bryn jævnligt.

Vurdering
Som nævnt tidligere er dette ikke et penselsæt af verdens bedste kvalitet pga. blødheden af hårene - nogle gange skal en øjenskyggepensel være stiv (ikke hård, men fast). Jeg har ikke set at penslerne fælder, hvilket er et klart plus! Ud af de 15 pensler er der kun 2 af dem, som jeg aldrig på nogen måde har brugt, ellers har alle de andre været i brug på den ene eller anden måde. Jeg har følt det nødvendigt at købe en fast skrå tynd pensel (fra EcoTools) som erstatning for den flade mærkelige øjenskyggepensel, som jeg slet ikke forstod. Og så har jeg købt en ordentlig tynd eyeliner pensel fra Sigma (E10). Men alligevel vil jeg gerne anbefale nybegyndere at købe/ønske sig dette penselsæt, netop fordi den indeholder det hele, og det er en god start til at skabe en penselsamling. Og så kan jeg også til sidst lige nævne, at makeuppen bliver altså lidt flottere med pensler fremfor skumapplikatorer - også selvom penslerne ikke er de bedste! :-)

2 kommentarer:

  1. Hej jeg faldt over dit indlæg da jeg selv sidder og kigget på dette sæt.
    Er det stadig et du ville anbefale eller er der nogle som du vil sige er bedre at vælge?

    Jeg har også kigget lidt på real techniques børsterne, men det er svært at vælge med så stort et udvalg af pensler:D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa!

      Velkommen til min side :-)
      Ja, jeg vil stadig anbefale dette sæt, da det er mange pensler for ikke særlig mange penge! Det har helt sikkert sine mangler, men det kommer også an på, hvad du vil med sættet?

      RealTechniques pensler er også rigtig gode, og jeg kan godt forstå, at du synes, at det kan være svært at udvælge hvilke pensler, man skal have. Jeg ejer selv RT's Starter Set, men det er stort set kun to pensler, at jeg bruger derfra...

      Ejer du nogle pensler i forvejen?

      Kh. Teresa

      Slet

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)