tirsdag den 24. december 2013

24. december: Ny ynglings makeupfjerner - kokosolie!


For det første: GLÆDELIG JUL!! :D Håber I får en skøn aften og at I får nogle super lækre gaver. 

Og så til selve dagens indlæg:
Her på det sidste har jeg hatet rimelig meget på min BioDerma, som jeg har brugt som makeupfjerner over det sidste halve års tid. Der er flere årsager til, at jeg nu endelig har besluttet mig for, at BioDerma ikke er et produkt for mig.Men det skyldes blandt andet det faktum, at jeg ikke synes, at den fjerner makeuppen godt nok. Jeg har især problemer med at fjerne eyeliner fra den våde kant - det er et mareridt. Og så bryder jeg mig heller ikke om følelsen, som den giver min hud bagefter. Huden bliver nemlig super stram og rigtig tør - min hud skriger nærmest efter fugt, når jeg er færdig med at fjerne min makeup. Mit ønske for en makeupfjerner er måske også lidt højt, men jeg går efter et produkt som både kan tage foundation, øjenmakeup og læbeprodukter af. Den skal altså være mild mod øjnene, ikke udtørrende og smage bare sådan nogenlunde, sådan at man kan holde produktet ud, når man skal fjerne læbestiften! Endelig har jeg nu fundet et produkt som kan alle disse ting, men tilgengæld er det heller ingen "rigtig" makeupfjerner, det er nemlig en ganske normal kokosolie, som kan bruges i madlavningen. Jeg har før læst om brugen af kokosolie til adskillige beauty-relateret ting, som bl.a. at fjerne makeup, så jeg tog changen og købte produktet selv.

Kokosolien er i fast form, når det opbevares ved stuetemperatur, men lige så snart, at det kommer i kontakt med hænderne, smelter det fuldstændigt. Når olien så er smeltet i hænderne er det derefter super let at køre olien rundt i hele ansigtet og løsne alt makeuppen. Til sidst vasker jeg ansigtet med vand, og så er jeg 100 % makeupfri på ingen tid! Efter afrensningen fortsætter jeg min almindelig hudplejerutine (som du kan læse om her).

Min kokosolie kommer normalt ikke i denne embalage, men det skyldes juleferien, og mit forsøg på tage mindst muligt med. Jeg købte min olie i en helseforretning, men det kan sikkert også findes andre steder :-)

2 kommentarer:

  1. Er det ikke bare alm palmin???

    SvarSlet
  2. Hej Lisbeth

    Nej, ikke helt. Ekstra jomfru kokosolie er meget renere olie sammenlignet med palminen, som er fremstillet på affaldsstofferne fra kokosfedten. Jeg har læst mig til, at mange af de gode egenskaber i kokosolien går tabt i raffineringen. Men hvor stor forskel der er, når (eller hvis) man kun bruger olien til at fjerne makeup, ved jeg ikke.

    Knus :-)

    SvarSlet

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)