fredag den 13. december 2013

13. december: Forslag til en let og elegant julemakeup, med produkter som kan købes i Matas

Til jul synes jeg personligt, at makeuppen skal være lys og feminin, mens at den til nytår gerne må være mørk og vild. Jeg har her lavet et bud på, hvordan julemakeuppen kan se ud. Mærkerne jeg har brugt er til at finde i alle Matas' forretninger, idet det er L'Oréal, Rimmel, Max Factor og Nilens Jord.

Jeg startede med at lægge øjenmakeuppen i tilfælde af drys fra øjenskyggerne. Jeg lagde L'Oréals Infallible Eyeshadow i Hourglass Beige på en 2/3-del af øjelåget fra inderkrog og ud, og derefter Rimmels Glam Eyes Mono Eyeshadow i Backstage i den yderste del af øjelåget. Husk at tone farverne godt ud! Efterfølgende tilføjede jeg L'Oréals Contour Kôhl i 101 Jet Black på både den øverste og nederste våde kant. Jeg tog en pensel og udtonede den nederste kant en smule, sådan at det ikke skulle se så skarpt ud. Med den samme pencil lavede jeg også en streg langs øverste vippekant (over vipperne) og træk den næsten halvvejs ind. Med en pensel udtværede jeg stregen for at få en blød streg, samtidig med at jeg træk den en smule op ad. Til vipperne brugte jeg Max Factors 2000 Calorie Mascara, som er en af mine ynglings mascaraer :-)

Til huden brugte jeg også en af mine favoritter, nemlig L'Oréals True Match Foundation kombineret med Nilens Jord Duo Concealer. Afslutningsvis tog jeg Rimmels Stay Matte Powder i Transparent for at sikre min hud mod at skinne. På kinderne har jeg brugt Rimmels Lasting Finish Soft Colour Blush i Live Pink - jeg er faktisk rigtig glad for denne blush; den har den perfekte pinkfarve med en smule guldshine i, som gør den meget frisk og feminin. Jeg kan godt lide at bruge en blush med shine i sammen med en matterende pudder, sådan at looket ikke bliver alt for mat og livløst.

På læberne tog jeg Max Factors Colour Elixir Lip Liner i Red Blush. Max Factor laver nogle rigtig gode liplinere, desværre ikke i det største farveudvalg, og ikke med den bedste holdbarhed, men de er bløde og lette at lægge på læberne. Over liplineren tog jeg endnu et Max Factor produkt - nemlig deres Xperience Sheer Gloss Balm i Coral, som jeg også har brugt adskillige gange her på bloggen!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)