søndag den 8. december 2013

8. december: Katy Perry Killer Queen Makeup (billedguide)

Som jeg skrev i forgårs (her), elsker jeg at se makeupfilm på YouTube, og i øjeblikket kører der en Katy Perry reklame for hendes nye parfume Killer Queen. Videoen går egentlig ud på, at hun skal bryde fri fra det stramme 1800-tals kostume og mode, men jeg er blevet virkelig fascineret af den makeup, som Katy Perry har i starten af filmen, så jeg ville prøve at genskabe den :-)


Jeg har taget billeder under hele processen, så I kan følge med.

Step 1: Krøl håret i små proptræk krøller - Spring dette step over, hvis du har en 1800-tals paryk...
Jeg har brugt Remingtons Pearl Curling Wand til at lave krøllerne. 

Step 2: Sæt den bagerste del af håret op i en (meget) høj hestehale, a la "springvand" :-)
Touper derefter hestehalen, og sæt den fast i en knold med hårnåle.  Træk den løse del af håret op over knolden. Jeg har valgt at lade en tot være løs bare for et personligt præg.

Resultatet burde gerne se sådan her ud, cirka :-)
Spray alle babytotter fast med hårlak.

Step 3: Lim øjenbrynene...
Ja, du læste rigtigt! Almindelig "skolelim" kan bruges til meget flere ting end kun papir og pap. Mange dragqueens bruger fx lim som en metode til at "fjerne" sine øjenbryn. Der er intet skadeligt i det, bare husk at limen skal være vandopløselig, sådan at den kan komme ud igen ;-) Jeg limer øjenbrynene her for at kunne tilføje babypudder på dem i et senere step.

Step 4: Foundation
Jeg brugte selv en tester, som jeg har fået af min svigerinde, der arbejder i Matas. Jeg tror ikke, at denne foundation kan købes længere, men det er Maybelline Dream Creamy Foundation i Sand.

Jeg gik all-in på foundationen og dækkes også både bryn og læber.

Step 5: BABYPUDDER ;-)
HAHA! Mine tænder ser klamme ud her! Nå, men put babypudder i hele ansigtet og ikke mindst også på øjenbrynene!


Step 6: Eyeliner
Jeg brugte en Cream Eyeliner fra e.l.f. i sort med en pensel fra EcoTools.


Step 7: Bring skygge under øjet
Jeg har brugt øjenskyggerne Faint og Crave til at skabe skygge under øjet med en Small Angled Brush fra e.l.f.


Step 8: Læbestift
Tag jer ikke af, at dette billede er taget før forrige step... Men i hvert fald har jeg brugt en Dior læbestift i 553, der dog er udgået... Fik den af min svigerinde fra Matas ;-)


Step 9: Mascara
Jeg brugte Max Factors 2000 Calories Mascara.

Step 10: Læg øjenskygge
Igen har jeg brugt min Urban Decay Naked Basics palette. Jeg brugte w.o.s. på hele øjelåget, og Naked 2 og Faint i globelinjen for at skabe lidt dybe.

Step 11: Tilføj passende øreringe og færdig!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)