mandag den 29. juli 2013

Jeg har ramt bunden

... på tre af mine pudder produkter.


Det handler om følgende produkter:

  • MAC Studio Careblend Pressed pudder i farven Mediume
  • Rimmel Stay Matte i Transparent
  • e.l.f. Tone Correcting Powder i Cool

Af disse tre puddere kan jeg fortælle, at der helt sikkert ikke bliver et genkøb hos hverken MAC eller e.l.f. Jeg er ikke videre fan af disse produkter. For mig er en pudder et produkt som skal holde huden mat, sådan at man ikke kommer til at ligne en svedig gris op af dagen. Og det er også derfor at jeg ikke er til MAC's Studio Careblend Pressed pudder for det er ikke dens formål at holde huden mat. e.l.f.'s pudder derimod er bare det rene discount. 

Formålet med MAC Studio Careblend Pressed pudder er give huden en jævn, naturlig og frisk finish, som samtidig forkæler huden med fugt og diskret farve (kilde: maccosmetics.dk). Denne pudder er perfekt til dem som søger et dewy look, og som ikke har problemer med en skinnende T-zone. Pudderdåserne har fx blandt rost denne pudder til skyerne (læs deres indlæg her), men jeg er ikke videre fan. Den koster 205 kr. 

e.l.f.'s Tone Correcting Powder er en pudder som er skabt til at at balancere huden og give den en strålende glød som ser smuk og sund ud. e.l.f. skriver desuden også på deres hjemmeside, at "den lette formel udjævner hudtonen og absorbere overflødigt olie. Den lysner, matter og neutralisere huden." Jeg vil give dem ret i, at denne pudder med det samme giver huden et mat finish, men den virker virkelig dårligt sammen med MAC FIX+, og der skal ikke særligt meget til at der kommer til at gå kludder i det hele, sådan at foundation, concealer og pudder lige pludselig klumper sammen. Jeg er slet ikke fan her! Den koster 40 kr. i Salling og 32,38 kr. på e.l.f.'s hjemmeside. 

I forhold til Rimmels ikoniske pudder er jeg stadig lidt i tvivl. Den gør huden mat, men den var ikke holdbar nok da varmen var allerværst her for 1-2 uger siden, mens jeg var på arbejdet. Måske er jeg også lidt krævende, idet jeg nægter at slæbe pudder med på arbejdet og genopfriske min makeup. Jeg lægger kun min makeup én gang dagligt! Stay Matte pudderen er ikke nødvendigvis min favoritpudder, men jeg leder også stadig efter en sikker pudder-vinder. Måske bliver det til et genkøb - hvem ved? Måske kommer prisen på 50 kr. og min tvivl den til gode.

2 kommentarer:

  1. Prøv manhatten clearface pudderen :-) synes den er god til min fedtede hud. Forbinder manhatten clearface produkterne med teenager, og lidt et produkt der ikke passer ind til mine eksklusive produkter, men den gør hvad den skal - også der hvor chanel og mac ikke gør den store forskel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha, jeg ville også selv forbinde Manhatten Clearface som noget billigt teenage makeup, men det kan måske godt være at jeg skal åbne lidt op for mit snæversyn. Tak for opfordringen, det er helt sikkert noget jeg vil kigge efter næste gang jeg er ude og shoppe ;-)

      Slet

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)