fredag den 1. november 2013

Min hudplejerutine

En læser spurgte om jeg ville lave et indlæg omkring hudpleje, og jo - selvfølgelig vil jeg det :-)

Undervejs i skrivningen af dette indlæg løb længden dog hurtigt af sted med mig. Derfor vælger jeg at dele dette indlæg op i to - et til at give en kort gennemgang af, hvilke produkter jeg bruger og hvad jeg brugte før, og et indlæg til at give en grundigere forklaring på, hvad kemisk peeling er, som for mig har været det skelsættende produkt (kommer senere).

Min hudtype: Tør og sart hud med tendenser til urenheder på kinderne og kæben, samt en fedtet T-zone. 

For knap fire uger siden skiftede jeg mere eller mindre hele min hudplejerutine ud. Før mine nye produkter kom i spil brugte jeg kun tre produkter:

Min gamle hudplejerutines produkter - alle købt i Paris (læs mere om mit Paris haul her).
1) BioDerma Créaline TS H2O,
2) Embryollise Lait-Crème Concentré som dagcreme og
3) La Roche Possay Effaclar Duo creme om natten som kemisk peeling.

Grunden til at jeg skiftede ud i denne rutine, var til dels fordi min Duo creme var ved at blive brugt op, plus min første halve liter af det franske BioDerma. Der kom derfor et spørgsmål om, hvorvidt Duo'en skulle købes igen eller ej. Og det havde hele tiden været min plan at finde et dansk alternativ til multi produktet BioDerma - hvis muligt...

Men for at dette indlæg ikke skal blive alt for indforforstået med mig selv, vil jeg lige forklare produkterne lidt nærmere.

BioDerma Créaline TS H2O er som sagt et fransk multi produkt, som både virker som makeupfjerner (både til ansigtet og øjnene - men smagte IKKE godt på læberne) og som ansigtsrens. Produktet er beregnet til sart hud, hvilket min hud er. Egentlig kan jeg godt lide dette produkt, men jeg følte lidt, at det var "for let". Jeg har personligt brug for lidt flere trin, for at føle mig ordentlig renset igennem :-)

Embryollise Lait-Crème Concentré er en all-around creme som passer til alle hudtyper og alle årstider. Det er makeupartisternes ynglings creme, og cremen ses overalt på forskellige blogs og backstage til fashion weeks.

La Roche Possay Effaclar Duo creme er en kemisk peeling, som henvender sig til folk med urenhud. Selvom jeg på det sidste ikke har været voldsomt ramt af urenheder, har jeg stadig haft en del talgknopper, hudorme og bumser over hele ansigtet. Produktet er stadig meget mildt og kan derfor sagtens bruges af folk med sart hud.

Efter en lang og tidskrævende søgning rundt omkring på nettet på diverse blogs og forumsider fandt jeg endelig frem til to produkter fra Clinique, som havde fået virkelig gode anmeldelser over hele nettet, og som passer til tør og sart hud. Jeg er fast læser på Pudderdåserne.dk, og jeg brugte især denne blog meget til at vælge den renseserie, der ville passe bedst til mig. Pudderdåserne skriver nemlig utroligt meget om hudpleje og forskellige produkter, og de er altid super ærlige omkring deres holdninger. Normalt er de ikke de store fans af hudpleje fra Clinique - dog lige på nær to produkter (som jeg valgte at købe). Det drejer sig om:
  • Clinique Liquid Facial Soap Extra Mild og
  • Clinique Mild Clarifying Lotion, der både virker som skintonic og som kemisk peeling
Til de nysgerrige kan jeg fortælle, at når jeg søger rundt på nettet efter anmeldelser er disse sider nogle, som jeg altid tjekker:

Og for at vende tilbage til indlæggets kerne: Min hudplejeruntine!
Min nuværende hudplejerutine.
Jeg har den samme rutine morgen og aften - dog lige på nær, at jeg ikke bruger makeupfjerner om morgen ;-)

Morgen:
  • Clinique Facial Soap Extra Mild
  • Clinique Mild Clarifying Lotion
  • Embryollise Lait-Crème Concentré

Aften
  • BioDerma Créaline TS H2O bruges som makeupfjerner af foundation og øjenmakeup
  • Læs rutinen fra om morgen

Til læberne bruger jeg Decubals Lips and Dry Spots - tit om aftenen og nogle gange om morgenen.


Bonusbillede!
En tom Embryollise vs. en ny!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)