fredag den 10. januar 2014

Min nytårsmakeup - Cyborg Chik


En del mennesker har kommenteret på på mit billede fra nytårsaften som jeg lagde ud på Facebook. Selv mine forældre har skulle forklare sig på mine vegne til deres venner for dette billede :-) Hehe. Så derfor tænkte jeg, at jeg ville forklare og beskrive, hvad i alverden jeg gjorde for at se sådan ud.

Jeg startede meget tidligt med at lægge makeuppen nytårsaftensdag sammen med en veninde, der også havde et kæmpe projekt foran os. Vi skulle begge "fjerne" vores øjenbryn med hjælp af flere lag limstift og babypudder. Når jeg kigger tilbage på mine billeder fra aftenen klarede jeg jobbet rigtig godt på det ene øjenbryn (ved den "normale" side af ansigtet), da man overhoved ikke kan se "halen" af mit normale øjenbryn, mens man tydeligt kan se hårene i min robotside, desværre. Men tror nu kun selv, at det er mig der lægger mærke til det. Mit skæve øjenbryn er desuden inspireret af Spock fra Star Trek.

I forhold til den kunstige hud er den lavet af flere lag af toiletpapir og flydende latex (der i øvrigt lugter af gris!!). Hvis ikke jeg havde stresset sådan omkring denne del af processen, kunne resultatet sagtens være blevet meget bedre :-/ Det er fx ikke meningen, at  papiret skulle gå op i håret eller gå for langt ned mod min kæbe og klumpe. Men det kan jo ske, og jeg er trods alt også kun en amatør! Det var faktisk også kun anden gang jeg forsøgte mig med denne makeup - jeg havde kun én testrun inden. Når man skal have den kunstige hud til at flabbe hiver man simpelhen bare ud i toiletpapiret efter at latexen er blevet tør. Jeg havde i øvrigt også en sort serviet nederst mod ansigtet, sådan at indersiden af huden blev sort. Jeg købte min latex på E-bay til ingen penge, men det er også muligt at få fat i det i karnevals- og rollespilsbutikker til stadig billige penge. Min sølvfarvet ansigtsmaling købte jeg også på E-bay :-) Kontaktlinsen er købt i Karnevalsshoppen i Aalborg, og det er i farven "Glow Red", og den lyste faktisk også, når der kom UV-lys på den.

Bonusinfo om mig: For ca. 10 år siden var jeg den vildeste disko-dronning, og hele mit barndomsværelse var fyldt til randen med diverse diskolamper og selvlysende stjerne (jeg havde ca. 200 selvlysende stjerner...), og engang fik jeg så en UV-lampe i julegave - og af en mærkelig grund har jeg altid gemt denne lampe som det eneste fra min diskotid, men nu skulle den op! Yay! Det skabte stor succes.

Håret satte jeg med to hestehaler; en på toppen af hovedet og en i nakken, og en hel masse hårnåle. Jeg har selvfølgelig også touperet håret. Rigtigt ville jeg gerne have det creppet, men har intet jern til det, så det måtte bare blive sådan her. :-) Hårfarven var hårfarvingsspray købt i Billig Billy.

Tøjet holdte jeg meget simpelt. Sorte løbebukser, tanktop og knælange læderstøvler. CD'en omkring halsen er taget fra min gammel harddisk, som jeg har haft splittet af i atomer... hehe :-)
Efter ca. 6 timer - kort herefter tog jeg den "overflødige hud" af, fordi den ikke sad særlig godt fast længere. Og foundationen trænger til en opfriskning - især omkring næsen!

Almindelige makeupprodukter, som blev brugt:
  • Laura Claruvi Mat Intense Foundation
  • Rimmel Stay Matte Powder
  • Hard Candy Concealer (min venindes, og kan ikke helt huske det præcise navn nu...)
  • MAC Pro Longear Concealer 
  • MAC Studio Finish Concealer ... mine øjenbryn skulle jo dækkes!
  • UD Naked Basics palette (Faint til øjenbryn og Carve omkring robotøjet)
  • MAC Bronzing Powder i Matte Bronze
  • MAC Blush i Melba
  • MAC Pro Longwear Lipcreme i Prolong
  • e.l.f. Cream Eyeliner
  • Mascara

Her er et billede fra min første test-run af makeuppen. Her blev overgangen mellem den kunstige hud og min egen mere troværdig, men den kunstige hud blev ikke lige så flabbende :-) Jeg havde heller ikke det helt samme stress den her dag... Jeg ændrede også bevidst øjenskyggen - følte ikke helt, at jeg også havde behov for den på mit normale øje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)