lørdag den 8. marts 2014

Dagens makeup: 80'er dronning - Hollywood Frue!

For nogle dage siden blev der efterspurgt et 80'er look på min blogs facebookside. Jeg havde faktisk længe tænkt, at jeg gerne ville lave sådant et look, fordi makeuppen var vild i 1980'erne, men efterspørgelse satte gang i processen!

I 1980'erne blev kinderøde brugt som kontur og ikke kun for at få liv i kinderne, som man bruger det til nu. Øjenmakeupperne var farvestrålende og skinnende og brynene var naturlige og store.

Dog vil jeg stadig mene, at hvis man står og skal til en 80'er fest ville jeg langt hellere kaste pengene i en genbrusforretning og købe et fedt outfit frem for at købe en ny læbestift i den rigtige farve. For når, jeg søger rundt på google efter 80'er looks, minder mange af dem lidt om dagens makeup - med den første forskel på brugen af blush. Den "almene" 80'er kvinde havde ikke voldsom meget makeup på - og ingen gik altså med en hestehale i siden af hovedet!? Håret skulle være krøllet og volumiøst, og der skulle skulderpuder i ALT (!!!) - selv den hyggelige oversized striktrøje skulle have skulderpuder.

Jeg har lagt dagens makeup med øjenskygger fra en ældre HOT Makeup palette, men enhver palette kan bruges, så længe der bare er kraftige farver i blandt :-) Læbestiften er fra Max Factor og er i farven Bewitching Coral, som er varm pinkish koral farve. Blushen er Live Pink fra Rimmels Lasting Finish Soft Colour Blush kollektion.

Til dette look har jeg været inspireret af en ældgammel (fra 80'erne....) makeupbog, samt min idé om, hvordan en rig hollywood frue evt. så ud.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)