tirsdag den 4. marts 2014

Januar og februars (/ "Praktikkens") beauty favoritter

Min januar og februar har været præget af at være i praktik! Makeuppen skulle være hurtig, effektiv og naturlig. Personligt, synes jeg ikke, at det sender de bedste signaler, hvis man kommer som lærer ind i en folkeskoleklasse med hele krigsmalingen på. Elever bør gerne kunne se, at man er tryg ved sig selv og sit udseende - det skal ikke være en facade og et gennemsted. Hermed ikke sagt, at man skal lægge makeuppen på hylden, men blot, at man skal huske at vise sig selv frem også. I disse fem-seks uger har jeg sparet på bronzer og øjenskygge de fleste dage, og i stedet grebet efter en fin lipgloss.

Mine favoritter har været:
  • bareMinerals Origial Foundation: Det som jeg elsker ved denne foundation er til dels at det går rigtig hurtigt, og til dels også det faktum, at der ikke kommer skygger eller antydninger af de såkaldte "foundation streger". Man kan faktisk dårligt se, at man har foundation på, men det giver effekten af en middeldækkende foundation. 
  • Urban Decay Naked Basics palette: Denne palette er brugt dagligt over den sidste tid. Især farven Faint, som jeg bruger til at optegne mine øjenbryn, så de bliver en smule mere defineret og halen lidt synligere.
  • Estee Lauder Pure Color High Intensity Lip Lacquer i Chrome Kimono: Dette er en flot, flot, flot lipgloss med meget kraftig pigmentering - den perfekte hverdagslæbe-"pynt", uden at blive for meget :-) Den kan dog godt klistrer lidt fast i håret, hvis det er løst, men det er mit næsten aldrig, såååh, hehe. 
  • e.l.f. Studio Blush i Pink Passion: Denne farve klæder bare mig - behøver jeg sige mere? :-)
  • MAC Blush i Melba: Denne blush er perfekt, når jeg synes der skal ske noget andet end den samme blush hver dag, hehe. Jeg er da en smule nørdet. 
  • Clinique High Impact Extreme Volume Mascara: Hmmm... Jeg ved godt, at jeg skrev et indlæg før jul omkring, at mascaraer ikke behøver at være dyre, og at jeg ikke gad at bruge særlig mange penge på dette produkt igen, når jeg nu havde fundet en billig mascara til 20 kr., som sagtens kunne klare opgaven (læs det omtalte indlæg her).... Ja, dette skrev jeg så før jeg fik denne mascara i julegave... Og nu må jeg nok sige, at der er forskel på kvalitet! Om man så vælger at bruge de ekstra penge, vil jeg lade være op til den enkelte, men jeg skal hilse og sige, at denne mascara er god! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)