onsdag den 5. marts 2014

Dagens makeup: Forårs makeup (bronze-guld øjne og lyserøde læber) - Billedguide

Selvom vejret er gråt og kedeligt, behøver vores makeup ikke være det - for det er jo forår i følge kalenderen! :-)

Jeg har taget billeder undervejs i min "skabelse" af denne makeup. Nogle af billederne er med blitz og andre er ikke.. håber ikke at det forvirrer for meget!

Step 1: Start med en velfugtet hud, som er fundamentet til et hvert makeuplook i øvrigt! :-)

Step 2: Foundation 
Her er det bareMinerals Original Foundation i Fairly Light (mini-udgaven på 2g)
Jeg fordeler foundationen med e.l.f.'s flade Powder Brush, da jeg synes det er den børste som giver foundationen den bedste dækkeevne.




Step 3: Sæt foundationen med pudder
Her bruger jeg bareMinerals Mineral Veil med Full Flawless Face Brush af samme mærke

Step 4: Tegn øjenbrynene op.
Jeg bruger en brynpensel fra Maybelline. Billedet er taget før at brynene blev tegnet op...

Step 5: Forbered øjnene på øjenskygger
Her Urban Decays Primer Potion

Step 6: Læg øjenskygge :-)
Jeg bruger først en varm brun øjenskygge fra min Unbranded E-bay-palette i globelinjen som en overgangsfarve. Jeg fordeler den med en bløde "blending brush" fra Gilian Jones Klassisk Penselsæt

Med blitz
Dernæst bruger jeg MAC's All That Glitters i den yderste halvdel af øjelåget. Jeg bruger Real Techniques' Base Shadow Brush fra deres Starter Kit

Med den modsatte side af børsten fra før bruger jeg Bootycall fra Urban Decay Naked 2 Paletten i den inderste halvdel af øjelået.

Step 7: Eyeliner på de våde kanter
Her er det Sephoras Nano Eyeliner i Glitter Brown. Tones ud med All That Glitters

Step 8: Læg bronzer under kindbene, hagen og yderkanten af panden (langs hårgrænsen)
Her bruger jeg MAC's Bronzing Powder i Matte Bronze


Step 9: Ton bronzeren sammen med blush
Her er det e.l.f.'s Studie Blush i Pink Passion


Step 10: Læg evt. en highlighter for lidt ekstra glød :-)
Jeg bruger selv TheBalms Mary-Lou Manizer

Step 11: Mascara! 
Jeg bruger i dag Max Factor 2000 Calorie Dramatic Volume

Step 12: Sidste skridt og prikken over i'et - Læg en pigmenteret lipgloss / eller læbestift + lipgloss
Her bruger jeg Estee Lauders Pure Color High Intensity Lip Laqauer i Chrome Kimono





2 kommentarer:

  1. Tak for super inspiration til forårs make-up. Det må prøves i dag hvor jeg har fridag, og hvor solen jo skinder på en skyfri himmel :D!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var så lidt :-) godt at det kunne bruges! Og ja - prøv det endelig :-)

      Knus

      Slet

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)