tirsdag den 11. marts 2014

Tip: Sådan vasker jeg min makeupsvamp hel ren!

Hvis man ejer en makeupsvamp og bruger den til foundation eller concealer, kender man også til beskidte svampe...

Når jeg vasker mine makeuppensler bruger jeg altid babyshampoo, men ikke når det gælder min svamp. Hvis jeg bruger en skummende shampoo, som fx babyshampoo er, til svampen kommer der små bobler ind i svampen, som er stort set umulige at få ud! Min erfaring er derfor, at det er bedst at bruge en fast almindelig håndsæbe, da den fjerner alt makeuppen uden at tilføje bobler af sæbe til svampen.

Jeg starter med at skylde svampen igennem og dernæst gnider jeg håndsæben på svampen.


Så presser jeg foundationen og sæben ud af svampen samtidig med at jeg skylder den. Processen fortsættes til at svampen er hel ren :-)



 Og voila - en makeupsvamp der er ren som ny :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)