søndag den 10. marts 2013

Minde: mit allerførste stykke "voksen"-makeup

Åh, jeg husker det tydeligt: En dag i vinterferien 2003 var jeg forbi grænsebutikkerne i Nordtyskland med min familie. Jeg fik lettere målrettet fundet mig vejen hen til kosmetikafdelingen og stod længe og kiggede. Hvad skulle jeg dog vælge? Og turde jeg det?
Min mor kom efter et stykke tid hen til mig. Jeg fortalte hende, at jeg overvejede at købe et eller andet, men vidste ikke helt hvad. Hun sagde ikke så meget, grinte blot lidt, men støttede mig alligevel i min skøre ide, og foreslog en sort eyeliner. Og derved blev mit allerførste rigtige makeup en sort eyeliner :-) Hvilket mærke eyelineren var i, husker jeg dog ikke.
Da vi om aftenen igen kom hjem til min mosters hus i Sønderjylland, for jeg ud på toilettet foran spejlet og stirrede forvirret på eyelineren - for hvad skulle jeg egentlig gøre med den?! Jeg kaldte derfor på min mor igen, og hev hende med ud på toilettet. Hun viste mig så, hvordan den skulle bruges - og jeg prøvede mig frem. Stolt og genert gik jeg bagefter tilbage til familien med mit nye look. Min mor smilede, min moster gjorde det klart, at jeg i hvert fald var for ung til det (12,5 år :-P) og min storebror rystede forvirret på hovedet. Men jeg var ligeglad - for jeg var sej!
Senere blev min makeup samling så større og større i takt med, at jeg begyndte at læse Vi Unge, og derved fik kendskab til teenage makeup :) I sommers introducerede min svigerinde mig til MAC, og siden der har min interesse vokset yderligere og nu til et højere niveau. Min samling er stadig relativ lille, sammenlignet med andre skønhedsguruer, men det betyder nu heller ikke noget for mig :) jeg er glad og nyder at søge rundt efter nye spændende produkter til samlingen.
Hvad var jeres første stykke "voksen"-makeup? :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)