onsdag den 1. maj 2013

DIY: Lille Doktor på prærien snoning


Måske er jeg ikke den eneste som har undret sig over, hvordan denne snoning kunne lade sig gøre; for hver gang, at jeg har prøvet har håret bare snoet sig op igen.

Men efter en "googling" af problemet lærte jeg mig fidusen i efteråret. Dette har været en af mine yndlings frisurer siden. Og derfor tænkte jeg, at jeg ville dele teknikken med jer - for det er faktisk meget simplet og rigtig let at få til at virke, når blot man ved, hvad man skal :-) Og der findes desuden ingen andre guides på nettet på dansk til denne frisurer (så vidt at jeg kunne se), så nu kommer den! 

1. step: Red håret fri for knuder.

2. step: Del håret i to lige store dele. Det er en fordel at gøre det i siden af hovedet.

3. step: Sno hver to i samme retning. Her snoede jeg væk fra ansigtet.

4. step: Tag den bagerste tot og løft den over den anden (modsat hvordan de er snoet individuelt). Husk at hold på totternes snoninger.

5. step: Forsat med at tage den bagerste over den forreste.

6. step: Når du har nået bunden af håret sæt en elastik i håret.

Det færdige resultat. Slut evt. af med at sprøjte håret med hårlak.


Se flere billeder + en udvidet og øvet udgave af samme frisure










Udvidet og øvet udgave: "Fransk snoning"








2 kommentarer:

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)