søndag den 19. maj 2013

Tango makeup og hår


Hey igen! Beklager den lange pause, men min hverdag er fyldt op med eksaminer lige for tiden.

I mandags var jeg til endnu et hårevent med Søren Hedegaard og hans kolleger fra Vild med dans - denne gang bare i Aalborg. Det var den samme stylist (Carina Rehmeier) som stylede mig. Hun lavede denne gang en dramatisk tango frisure og makeup. Jeg fortalte hende lidt om min blog og min interesse for makeup, så hun forklarede mig undervejs, hvad hun gjorde ved min makeup.

Makeup

En af de ting som overraskede mig, var at hun brugte MAC's Pro longwear concealer som foundation i hele hovedet. Men hun forklarede, at det er fordi den dækker rigtig godt og holder længe! Til gengæld brugte hun MAC's Studio Finish SPF 35 Concealer som concealer :-) Til øjenmakeuppen brugte hun fire farver, Satin Taupe, en grå, som jeg ikke fik navnet på og to sorte, som jeg selv vil gætte på er "Carbon" og "Print" - hun sagde ikke navnene. Og selvfølgelig blev der også brugt masser af sort eyeliner på de våde kanter.

På kinderne er Benefit's Hoola og en Creme Blush fra MAC som hun gav mig navnet på, men som jeg desværre har glemt igen! Måske var det Tea Petal?

Navnet på læbestiften kan jeg dog sagtens huske - det er nemlig MAC's Rebel. Jeg overvejer rimelig kraftigt om jeg selv skal anskaffe mig den. Jeg synes den er ret fed!



Da jeg kom hjem og viste billederne til min mand brokkede han sig over, at jeg slet ikke smilede på nogen af billeder, så derfor de efterfølgende billeder...



Hår

Mit hår blev lavet en en SUPER stram hestehalen i højre side af nakken. Den blev gjort helt glat med hårlak, så mit hår var så stift, hehe. Håret i hestehalen creppede Carina, hvorefter hun påførte en ponytail extension, som på en lille anden måde blev snoet ind i håret, for at skabe en knold med teksturforskelle. Resultatet blev faktisk ret fedt! Stylisten brugte også ret lang tid på at give mit baghoved fylde, så håret blev balanceret på en eller anden måde. 








1 kommentar:

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)