torsdag den 17. oktober 2013

Anmeldelse: Diorskin Nude BB Creme


Det her er mit første rigtige "high-end" makeup produkt nogensinde! Og så er det endda lidt fusk, at jeg ejer det. Min storebrors kæreste arbejder i Matas, hvor personalet tit får testers med hjem. Dette produkt var en af dem. Men fordi hun er brunere end mig, var denne BB creme fra Dior for lys til hende, men den passer heldigvis mig perfekt! :-D Jeg har den i farven 002 Fair, og synes det har den perfekt overgangsfarve mellem sommer og vinter - for min hud i hvert fald. Den er en lille bitte smule for mørk til min helt vinterblege hud, men er jeg opmærksom på at blende cremen ordentlig går det. Som sidebemærkning bør jeg måske lige sige, at min tester er på 15 ml, mens den i fuld størrelse indeholder 30 ml.

På mange måder er denne BB creme gået hen og blevet en del af min hverdagsrutine. Normalt går jeg nemlig ikke med særlig meget makeup. Jeg gejler mig mere eller mindre kun op for bloggens skyld. Om morgen foretrækker jeg som regel bare at sove lidt ekstra og så skippe øjenskyggerne og en fuldt dækkende foundation. Der er flere ting, som jeg elsker ved Diorskin Nude BB creme; dens indpakninng, duft, konsistens, dækkeevne og finish. Men for at denne anmeldelse ikke bare skal overstås alt for hurtigt, vil jeg lige uddybe mig selv lidt. 

Indpakningen
For det første er der et eller andet lækkert over mærket "Dior". Det oser af luksus og penge! Noget der ikke er vildt meget af hos os der studere - vi drømmer kun om det... Eller det gør jeg i hvert fald! 
Ved første blik ligner BB cremen ellers en hver anden BB creme på tubeform, men lige så snart det fine sølvlåg kommer af afsløres en pumpe! Med pumpen er det meget let at justere, hvor meget creme man ønsker at bruge. Man kan sagtens bruge halve, kvarte og hele tryk på den, modsat pumpen på MAC's Pro Longwear Concealer, der kun har et tryk mulighed. En anden fordel, som måske virker lidt skørt, er at man kan se igennem indpakningen, når man holder den op imod en kraftig lampe, hvilket er noget jeg godt kan lide, for nogle gange er det bare rart at vide, hvad statussen på indholdmængden er. 



Duften
Ja, den er parfumeret, men nøj, hvor dufter den godt! Jeg ved ikke helt, hvordan jeg kan beskrive duften, men den dufter ikke fra frugter eller blomster. Den er bare mild og feminin. 

Konsistens
Men selv den flotteste indpakning og bedst duft kan ikke redde en dårlig konsistens. Dog er det heldigvis ikke tilfældet her, for Diorskin Nude BB creme har en virkelig vidunder konsistens. Jeg har ikke særlig mange BB creme-erfaringer at sammenligne med, men efter en uheldig konsistens hos Rimmels BB creme er Dior på et helt andet level. Diorskin Nude BB creme er utrolig letvægtig på huden - deraf også titlen "Nude", for den er mere eller mindre usynlig - på den gode måde! Man kan heller ikke mærke den på huden. Den blendes endvidere også utrolig godt. Personlig er jeg selv rigtig glad for at påføre den med e.l.f.'s Stipling Brush, da jeg føler det giver et let og airbrushed look. 

Dækkeevne
BB creme. Blemish Balm / Beauty Balm.
Hmm.. Mange har forskellige holdninger til, hvad en BB creme skal dække. Diorskin Nude BB Creme dækker ikke urenheder, blemishes, men den nedtoner dem. Den dækker ikke nye mørke akne ar, men den nedtoner dem. Hvad Diorskin Nude BB Creme derimod gør, er at ensarte hudtonen med en "glow-perfecting"-effekt, og den dækker rigtig fint gamle akne ar. Det er lidt sjovt, for jeg ser en BB creme som en let og naturlig farvet dagcreme, og med de forventninger i mente, lever denne BB creme helt sikkert op kravet. For mig er en BB creme nemlig en hverdagscreme/"hverdagsfoundation", mens at en fuldt dækkende foundation er mere til de vilde makeuplooks der fx laves om aftenen, eller hvis man har virkelig meget at dække...

Finish
Som jeg før nævne kort har Diorskin Nude BB Creme en "glow-perfecting"-effekt; på ingredienslisten ses dette som "mica", der er på dansk oversættes til "glimmer". Men dette mineral ses dog på ingen måde som desideret glimmerpartikler, det har Dior sørget for, at de er små nok til. Men mica-partikler er med til at få huden til at "glow'e", for at fordanske ordet. Den færdige finish vil jeg beskrive som satin finish - huden skinner ikke, er ikke mat, men den stråler og "gløder"!
Normalt skal personer med mange urenheder og "fejl" undgå mica fyldte produkter, da risikoen for at påføre glimmerpartikler på en bums sjælden er en heldig løsning, da der så netop sættes fokus på denne. 

Nøgen hud
Med Diorskin Nude BB creme
Min nøgne hud, som er fyldt med ar på kinderne!
Diorskin Nude BB Creme
Ulemper? 
Når man så har taget stilling til, hvorvidt denne BB creme vil blive for "strålende" til sin hud eller ej, har jeg set nogle som brokker sig online omkring den lave solfaktor. Jeg ved ikke om der er en uskreven regel omkring, hvor meget solfaktor der skal være i en "rigtig" BB creme eller ej, men Diorskin Nude BB Creme har en solfaktor på 10. Personligt er dette ikke noget som jeg hverken gider at hidse mig op over eller ej. For at være helt ærlig bruger jeg kun rigtig solcreme om sommeren, når jeg er på spejderlejr, eller skal ud og sole mig. Hvis der er solfaktor i diverse foundations, pudre og BB cremer - så fint med mig, men jeg ser det ikke som et must. Dette er selvfølgelig en forkert tankegang, som jeg måske kommer til at ærgre mig over, når jeg bliver ældre... men hva'? Rynkerne kan bare komme an ;-)

Pris
Og hvad koster så denne skønhed i fuld størrelse? 320 kr. i Matas, Magsin og Salling, *dybt suk*

For mig er det lige pt for mange penge til, i forhold til hvad jeg har at lege med, men den kommer helt sikkert til at stå på min liste over juleønsker! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)