onsdag den 23. oktober 2013

Førstehåndsindtryk af bareMinerals Get Started Kit i Light


Jeg har lige købt bareMinerals Get Started Kit i Light på lookfantastic.com til ca. 320 kr. - i de danske butikker (Magasin og Matas) koster samme pakke 899 kr.! Så hvis du også er på udkig efter bareMinerals foundations, vil jeg anbefale dig at tjekke internettet ud først. Sættet er en smule dyrere på beautybay.com, der koster det nemlig ca. 360 kr.

Sættet indeholder en ministørrelse primer (Prime Time Foundation Primer), to af bareMinerals Original Foundations i Light og Fairly Light, en solskinspudder i Warmth, en Mineral Veil, tre pensler og en DVD om, hvordan produktet skal bruges.

Produkterne
Fairly Light er lysest med en neutral undertone, mens Light er en smule mørkere og med gullig undertone. Fordi jeg er så bleg i øjeblikket har jeg kun benyttet mig af Fairly Light, da Light bliver alt for gul til mig i øjeblikket, men den vil helt sikkert passe fint til sommer, hvor jeg bliver mere gylden i min hudtone.



Warmth indeholder en smule shine, men den er med til at give ansigtet en glød og et sundt udtryk. I følge den medfølgende DVD anbefaler de at lægge Warmth som en klassisk solskinspudder - altså der hvor solen normalt vil ramme en (næseryggen, panden og toppen af kindbenene), men jeg har valgt at lægge den som en mild konturpudder i stedet for. Mineral Veil er en transparent pudder, der holder foundationen på plads og får huden til at se airbrushed ud. Hvad jeg umiddelbart også lagde mærke til med det samme var, hvor naturligt foundationen så ud på huden! Det ser på ingen måde maskeret eller falsk ud- det ligner hud.


Primeren føles virkelig skøn på huden! Den er silikonebaseret og lægger sig som en blød og glat hinde over huden. 

De to store børster er lavet af gedehår, og kan derfor også godt føles lidt stive mod huden. De stikker lidt. Og desuden opdagede jeg også, at børsterne begyndte at fælde lige med det samme, som de kom i brug. Jeg er lidt usikker på, hvad jeg helt synes om børsterne. Full Flawless Face Brush er beregnet til medium-fuldt dækkeevne, og det er også den jeg bruger, men jeg synes det tager en evighed om at få den rigtige dækkeevne, og jeg bliver ved med at hælde mere og mere mineral foundation ned i låget. Jeg har læst mig frem til, at bareMinerals Handi Kabuki Brush er den bedste børste, hvis en større dækkeevne ønskes, men den hører desværre ikke med i kittet, så kan ikke svare på, hvorvidt det er rigtigt eller ej på nuværende tidspunkt. Flawless Application Face Brush giver let til medium dækkeevne. Jeg bruger denne børste til Warmth og Mineral Veil, da jeg slet ikke føler det giver nogen effekt at bruge den til foundationen. Maximum Coverage Concealer Brush er af syntetiske hår, og den skal bruges til at forvandle foundationen til en concealer. Den giver en fuld dækkeevne.


Dækkeevne
Dækkeevnen af foundationen er faktisk meget god. Den ensarter hudfarven og kan sagtens dække gamle akne ar, og den kan også godt arbejdes op til at kunne dække bumser.  Men som jeg nævnte lige før, er det desværre en lidt langsommelig proces at få en flot dækkeevne - måske pga. børsterne er de forkerte? Fordi det tager så lang tid, før den ønsket dækkeevne er nået, opdagede jeg faktisk ikke, at der overhoved skete noget. Det skete for langsomt. Utilfreds over resultatet gik jeg så hen til min mand og brokkede mig, hvorefter han udbryder, at det som nat og dag! Han kunne tydeligt se forskel. Det kan jeg også godt selv på mine før og efter billeder, men jeg har lidt svært ved at se det midt i processen. Det er i hvert fald noget jeg skal vænne mig til. 


Den dækker mørke rander under øjnene med  ca. 95 %. Man kunne godt have brug for en ekstra concealer, hvis man er meget hysterisk.


Holdbarhed
I forhold til holdbarheden var jeg meget positivt overrasket. Jeg fik min pakke i går formiddag, og foundationen røg på ved middagstid. Om eftermiddagen fik jeg mig en god morfar i sengen i 2 timer, hvor jeg vendte og drejede mig flere gange :-) og uden at påføre mere produkt, så min hud stadig fejlfri ud om aftenen! 


Alt i alt er jeg meget glad for mit køb, især til den pris! Jeg mangler stadig lige at finde helt ud af fidusen med løs mineral foundation og finde ud af, hvad for en børste jeg skal bruge. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)