tirsdag den 22. oktober 2013

Gæsteindlæg #2 af Maj: Anmeldelser af udvalgte MAC produkter til læberne




Pro Longwear Lipcreme
Jeg har den i farven Positively Dashing, og jeg har lidt svært ved at beskrive farven. Den er sådan en pink-kirsebær-bordeaux agtig farve, som er rigtig cool på – især til fest. Den er godt pigmenteret og som navnet næsten siger, så holder den rigtigt godt. Jeg bruger dog altid en lipliner under, hvor jeg tegner på hele læben, hvilket jeg synes forlænger holdbarheden væsenligt – og også gør, at det ikke er synligt, hvis noget skulle forsvinde med tiden. Generelt vil jeg altid anbefale lipliners på hele læben under læbestift.

EDIT: Jeg ejer nu også en i  Love Forever! (Den pinke på billedet)


Lipstick
Jeg har også en læbestift i farven Rebel (satin). Jeg synes personligt, at den minder om Positively Dashing i farven, men modsat førnævnte, så synes jeg ikke, at denne holder særligt godt – hvilket ikke bliver bedre af, at den er satin. Igen så bruger jeg en lipliner under, hvilket hjælper på det, men det er for mig tydeligt at Pro Longwear Lipcreme er mere holdbare. Hvis man ønsker en læbestift, der er mere holdbar, så ville jeg vælge en af deres helt matte eller pro longwear produkter i stedet.

Pro Longwear Lipcolour
Apropos holdbarhed, så er det her bare noget, der holder! Den er delt i to, hvor man først påfører den flydende læbestift og når det er tørret, så påfører man den medfølgende gloss (og ikke andre glosses)! Læberne kan føles helt tørre eller stive inden man kommer gloss på, men når glossen bliver påført, så synes jeg, at den føles helt okay at have på. Jeg har aldrig oplevet noget, der holder så godt – jeg har haft den på en hel fest uden at friske op, og da jeg vågnede næste morgen sad den stadig som aftenen før. Det eneste minus er næsten, at den er for svær at få af og, at man skal være meget præcis, når man lægger den, for den er træls at rette til, når den først er tørret (læs: lad være med at prøve at tage den på efter øl nummer 100, haha). Jeg er så begejstret for dette produkt, men det ærgrer mig dog, at farveudvalget er ret begrænset (Hey MAC, kom med flere!). Jeg har den både i almindelig og lustre – jeg synes dog, at der er lige lovligt meget glimmer i lustre-versionernes glosses.

Lip Pencil
Som førnævnt så er dette næsten et must under enhver læbestift. Jeg synes, at dem fra MAC er rigtigt gode at arbejde med, at de hverken er for bløde eller hårde. Generelt er det vigtigste med lip pencils, at de går til den læbestift, du har tænkt dig at benytte til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for din kommentar på forhånd! :-)